Shopio 3.2: Zimní nadílka funkcí pro váš e-shop

Novou aktualizaci Shopio 3.2 máme téměř hotovou už nějaký čas, ale stále jsme ji ladili a doplňovali, takže s její finální verzí přicházíme až na samotném sklonku roku. A věříme, že novinky v ní budou pro vaše e-shopy takový symbolický dárek pod stromeček.

Pojďme se podívat, čím vám pomůže lépe obsloužit zákazníky a efektivněji spravovat vaše Shopio.

Více slevových kupónů v jedné objednávce

Ve verzi 3.1 jsme oddělili slevové kupóny a dárkové poukazy a ve verzi 3.2 posouváme práci se slevami ještě o kus dál. Nově je možné v rámci jedné objednávky v košíku uplatnit více slevových kupónů najednou. Zákazníci tak získávají větší flexibilitu, protože mohou kombinovat různé kupóny a dárkové poukázky, což se hodí zejména při využití veřejných kupónů určených pro konkrétní kategorie či výrobce.

Systém je navržen tak, aby pro e-shop aplikoval slevy v pořadí nejvýhodnějším pro prodejce, tedy nejdříve fixní slevy (např. 100 Kč) a až poté ty procentuální. U každého kupónu navíc máte možnost nastavit, zda je kombinovatelný s ostatními kupóny, nebo zda se uplatňuje samostatně, čímž předejdete nechtěnému sčítání slev.

V rámci úpravy Slevových kupónů a Dárkových poukazů jsme přidali i další drobnější vylepšení:

  • Modul Veřejné kupóny se umí propsat i do zbožových feedů pro Zboží.cz a Google Products.
  • U dárkových poukazů lze nyní nastavit způsob uplatnění DPH podle vašich účetních potřeb.
  • Datum platnosti se u poukazů automaticky předvyplňuje na konec daného dne.
  • V administraci poukazů nově vidíte číslo objednávky, ze které vznikly.

Chytřejší produktové fotky

Vylepšili jsme správu vizuálního obsahu u variantních produktů. Nová funkce umožňuje přiřadit fotky ke konkrétním hodnotám parametrů variant. Díky tomu se zákazníkovi při výběru varianty (např. konkrétní barvy) automaticky zobrazí pouze relevantní fotografie pro danou volbu. Tím se eliminuje zmatek a zlepšuje vizuální dojem z produktu.

Fotky produktů v administraci nově seřadíte jednoduše přetažením myší.

Pobočky a výdejní místa

Pro e-shopy s vlastní sítí prodejen nebo výdejních míst přibyl nový modul Pobočky. Ten umožňuje komfortní administraci všech vašich míst včetně adres, otevírací doby a dalších údajů. Zákazníkům pak nabízí přehled poboček na samostatné stránce a především jednodušší výběr pobočky přímo v košíku. Zákazník se tak lépe zorientuje, kde si může zboží vyzvednout, a vám odpadají improvizovaná řešení přes statické stránky

Nové doručovací a platební metody

V rámci doručovacích a platebních metod jsme připravili:

  • Nové moduly dopravců: Rozšířili jsme podporu o doručení na výdejní místa PPL Parcelshop a GLS Parcel Shop.
  • Jako modul jsme připravili platební metodu Klarna, která vašim zákazníkům umožní nákup pomocí odložených plateb a dalších služeb.
  • Export pro DPD: Pro provozovatele využívající DPD přibyl export zásilek přímo z administrace.
  • Ukončení podpory: Došlo k odstranění podpory zrušených logistických služeb Balík na poštu a Uloženka.

Konfigurovatelné atributy s labely

Původní fixní atributy produktu (Novinka, Výprodej, …)  jsme nahradili novými, plně uživatelsky spravovanými atributy. Ty můžete používat k označení specifických vlastností zboží a vizuálně je na e-shopu zvýraznit pomocí labelů (např. Black Friday“). Atributy mohou být nastaveny i jako neviditelné pro zákazníka a sloužit pouze pro interní filtrování a správu v rámci administrace.

Tato změna přináší i další výhody:

  • U atributů jde nově nastavit vlastní barva a od kdy do kdy se mají zobrazovat.
  • V přehledech produktů v administraci nově vidíte i přiřazené labely, takže rychleji poznáte, s čím pracujete.
  • Na atributy umíme nově připravit cílové stránky a filtrovat podle nich v modulu Cílové stránky.

Hlídací pes podle konkrétní dostupnosti

Nově můžete vypnout nastavení hlídacího psa pro konkrétní dostupnost nejen na základě příznaku skladem / není skladem. Např. pro dostupnost „Prodej ukončen“, při níž zboží skladem není a už nikdy nebude – nemá tedy smysl lákat na hlídacího psa.

Další úpravy kolem hlídacího psa:

  • Odesíláme potvrzovací e-mail po nastavení hlídacího psa.
  • Přidali jsme filtr na kód nebo EAN v přehledu hlídacích psů, abyste rychleji vyhledali konkrétní zboží.

Nové měření konverzí pro Heureku a úpravy feedů

Aktualizovali jsme měření konverzí pro Heureku na poslední vydanou verzi. Pokud využíváte Heureka měření pro vyhodnocování výkonu e-shopu, Shopio je na novou podobu plně připravené.

Spolu s tím jsme upravili i exportní feedy:

  • U feedu pro Google Products jsme vyměnili posílání kategorií z názvů kategorií na Google ID a přidali podporu parametrů s rozměry.
  • Ve zbožových feedech nyní zohledňujeme omezení dopravy a platby stejně jako v košíku.

Rychlejší e-shop a zlepšení UX

Rychlost a plynulost vnímáme jako důležité téma. Ve verzi 3.2 proto proběhla řada optimalizací, zejména v oblastech, jako je načítání parametrického filtrování nebo práce s variantami v detailu produktu. Správu „carouselů“ u bannerů nebo v produktové galerii bude nově obsluhovat rychlejší a modernější knihovna.

Zapracovali jsme i na uživatelské přívětivosti. Z řady změn bychom chtěli vypíchnout následující:

  • Odladili jsme procházení mezi detailem produktu a výpisem produktů – nyní se vždy vrací na pozici, ze které uživatel na detail produktu proklikl.
  • Produkty do Porovnávání nově přidáváme bez nutnosti přenačíst celou stránku.
  • Mysleli jsme i na aplikace na správu hesel – implementovali jsme well-known adresy (např. /.well-known/change-password), které správcům hesel usnadňují rychlé nalezení a přechod na stránku pro změnu hesla.

Podpora AI

Nezapomněli jsme ani na optimalizaci pro umělou inteligenci. Kromě strukturovaných dat, která v Shopiu podporujeme dlouhodobě, nově generujeme soubor llms.txt. Tento soubor shrnuje hlavní obsah vašeho webu a pomáhá AI asistentům (jako jsou Google Gemini, ChatGPT a další) snadněji se orientovat ve struktuře webu. Očekáváme, že tato podpora zvýší šanci, že AI asistenti budou váš obsah prezentovat správně.

Drobné radosti v administraci

Mysleli jsme i na detaily, které vám zpříjemní každodenní rutinu:

  • Statistika tržeb na nástěnce nově zarovnává dny podle dne v týdnu pro relevantnější meziroční srovnání.
  • Orientaci ve vícejazyčných e-shopech usnadní doplněné filtry na jazyk v dalších sekcích, kde to dává smysl.
  • Při napojení na externí systémy oceníte novou možnost filtrovat záznamy podle externího ID.
  • K nahrávání obrázků ve správci souborů Wysiwyg editoru přibyla podpora formátů WebP a AVIF.

Jako u každé větší verze proběhla i řada dalších technických úprav a refaktoringu, které nejsou na první pohled vidět, ale pomáhají stabilitě, přístupnosti webu a budoucímu vývoji systému.

Věříme, že s novou verzí Shopio 3.2 bude správa vašeho e-shopu ještě efektivnější a že nové funkce oceníte nejen vy, ale především vaši zákazníci.

Pokud máte k novinkám v této verzi nějaké dotazy, nebo myslíte, že by Shopio mohlo řešit potřeby vašeho online obchodování, budeme rádi, když se na nás obrátíte.

Přejeme vám úspěšný závěr roku!