Čerstvě zelená verze Shopio 3.0

Blíží se začátek léta a to je období, kdy vydáváme novou verzi Shopia. Na přelomu roku jsme mimořádně vydali verzi 2.9, která řešila zejména Novelu zákona o ochraně spotřebitele, takže na léto nám vychází pěkně kulatá verze Shopio 3.0.

Na první pohled ji poznáte podle vzhledu administrace, který odpovídá našemu novému logu. Ale vzhled administrace je drobnost, verze 3.0 přináší spoustu dalších novinek.

Použitelnost administrace a nastavení

Administraci jsme opět věnovali velkou část naší energie. Víme totiž, že efektivní práce s administrací vám šetří čas a minimalizuje možné chyby. Rozšířili jsme možnosti nastavení o řadu voleb, které dříve nebyly administrátorům dostupné. Z těch hlavních vypíchneme následující:

  • E-shopy, které mají více správců, ocení filtry a hromadné akce ve sekci Správci.
  • Rozšířili jsme filtry a hromadné akce u správy produktů. Konkrétně se jedná o hromadné nastavení dostupnosti u produktů a variant a možnost filtrovat podle externího ID.
  • Do Nastavení sekce Marketing jsme přidali možnost nastavovat hlášku motivující k navýšení objednávky pro dopravu nebo dárek zdarma.
  • Hromadné akce jsou mocný nástroj, ale když se ukliknete, mohou způsobit hromadné škody. Přidali jsme tedy pro jistotu potvrzovací modální okno v případě, že se hromadná akce spouští na všechny položky nastaveného filtru.
  • Přidali jsme možnost nastavovat si výchozí hodnoty dostupnosti, stavu nebo záruční doby při zakládání produktů.
  • Upravili jsme statistiky tržeb. Nově se počítají z objednávek místo faktur. Lze je také filtrovat podle skupin objednávek a podle toho, zda-li byla vystavena faktura k objednávce.

Práce s produkty

Přidali jsme Obecný druh produktů, díky kterému je možné rozlišit fyzické a virtuální zboží. Podle něj pak jde upravit nastavení dárků nebo nastavení dopravy přes e-mail na základě obsahu košíku. Pokud tedy budou vaši zákazníci objednávat jen virtuální produkty (kurzy, akce, vouchery), nebudou muset volit z obvyklých doprav pro fyzické produkty.

Nově je možné nastavit dostupnost při vyprodání pro jednotlivé dostupnosti. Díky tomu půjde rozlišit chování při výprodeji produktů, které jdou doobjednat a těmi, které nikoli. Hodit se může také pro prodej produktů, které nejsou skladem, ale chceme umožnit jejich objednání (typicky předprodeje, nebo produkty u dodavatelů). 

Nyní je možné si aktivovat tlačítko „Načíst další“ v kategorii produktů. 

Upravili jsme chování tzv. “ceny od”, kterou zobrazujeme u produktů s různě drahými variantami. Před cenou produktu vypisuje „od“, pokud se liší cena nejlevnější a nejdražší varianty. Pro správné fungování je třeba nastavit v administraci přepočítávání ceny produktu podle nejlevnější varianty. Tato úprava se týká jen katalogů vypisovaných pomocí Elasticsearch.

Přidali jsme produktový feed pro META (Facebook), který se drobně liší od feedu pro Google Nákupy.

U produktů je možné nastavit, jestli se původní cena před slevou bude počítat z “doporučené ceny” a nebo z “ceny pro výpočet slevy”.

Cizí měny

Vylepšili jsme práci s nastavováním hodnot v cizích měnách:

  • Částku pro dopravu zdarma lze nastavit pro každou měnu zvlášť. 
  • U dárků lze omezení podle hodnoty objednávky lze zadat v každé měně zvlášť.
  • Sleva kupónu na pevnou částku lze nastavit pro libovolnou měnu.

Košík

Drobných, ale užitečných změn se dočkal i košík: 

  • U základní šablony a e-shopů, které to nemají řešené vlastními úpravami, jsme upravili vzhled drobečkové navigace v košíku, aby na mobilní verzi zabírala méně místa.
  • Po přihlášení zákazníka dojde nově ke sloučení produktů v košíku z předchozího přihlášení. Dříve se produkty z předchozího přihlášení přepsaly těmi nově vloženými, což nebylo vždy žádoucí.
  • Lze zapnout varování při nevyplnění čísla domu v ulici.
  • Přidali jsme kontrolu pro zahraniční ZIP kód (PSČ).

Platební metody

U platebních metod je možné:

  • Nastavit zasílání automatického e-mailu po zaplacení objednávky.
  • Nastavit zasílání připomenutí nezaplacené objednávky po uplynutí určené doby.

Moduly do základu

Shopio toho teď umí více už v základu. Řadu dříve placených či na přání nastavitelných modulů jsme dali do základní verze. Po upgradu tedy bude možné využívat následující funkcionality zdarma. Bude jen stačit je zapnout v administraci a případně s námi doladit jejich chování, aby odpovídalo potřebám nebo designu konkrétního e-shopu.

Pokud máte u produktů správně nastavené hmotnosti, je možné omezovat podle hmotnosti košíku nabízené dopravy.

Nastavení možnosti řazení produktů:

  • Řazení produktů podle slevy
  • Řazení produktů podle nejprodávanějších
  • Řazení produktů podle skladovosti

Analytika:

  • Google Tag Manager
  • Global site tag a měření konverzí Google Ads
  • Měření konverzí Sklik
  • Měření konverzí pomocí Facebook Pixel
  • Měření konverzí Heureka
  • Měření konverzí Zbozi.cz
  • Měření konverzí Hledejceny
  • Měření konverzí Srovnáme

Heureka Ověřeno zákazníky

Rozšířená nastavení kupónů:

  • Svázání kupónů s produkty, kategoriemi, výrobci a dostupnostmi
  • Možnost přidat ke slevovému kupónu dopravu zdarma

Půjde nahrát obrázky ke:

  • Kategoriím
  • Článkům
  • Loga k výrobcům

Možnost aktivovat: 

  • Rubriky článků
  • Odkazy na podkategorie v obsahu hlavní kategorie

Systémové obrázky pro produkty, výrobce, kategorie a články automaticky poskytujeme ve formátu WebP, který umožňuje lepší velikost obrázků při stejné kvalitě.

Moduly

Kromě toho, že jsme velkou část modulů přesunuli do základu, jsme přidali i pár nových a vylepšili chování strávající.

Chytré vyhledávání

Pro e-shopy, které využívají Elasticsearch (ES) jsme připravili vylepšené chytré vyhledávání. Lépe pracuje s dotazy a v přehlednější formě také zobrazuje výsledky. Možnosti ladění vyhledávání, které nám ES nabízí, jsme rozšířili na kategorie, výrobce, stránky, články či štítky. Přes ES nově vyhledáváme také v administraci.

Elasticsearch jsme dříve používali hlavně kvůli jeho rychlosti u e-shopů, které mají velké množství produktů. Ale v poslední době vidíme jeho velký přínos i u těch, které mají menší nabídku produktů a to právě z důvodu lepší práce s laděním vyhledávání nebo rychlé filtrace produktů v kategorii.

SupportBox

Zákaznická péče a podpora hraje velmi důležitou roli nejen v procesu vyřizování objednávek, ale do značné míry ovlivňuje úspěch celého e-shopu a businessu. Protože se SupportBox osvědčil (viz případová studie), rozhodli jsme se ho nabídnout formou modulu i dalším e-shopům na Shopiu.

Cílové stránky

Vylepšili jsme chování modulu pro cílové stránky:

  • Produkty na cílové stránce je možné omezit podle rozsahu výše slevy.
  • Cílové stránky umožní nově nastavit více kategorií k jedné cílové stránce.

Napojení na Pohodu

Nově je možné pozdržet export objednávek do jejich zaplacení v případě online plateb. To předchází problému, kdy je Pohodě komplikované měnit stavy objednávek. 

Počítání zisku

Modul zisk rozšiřuje výpis nejprodávanějších produktů o celkový a průměrný zisk.

DPD ParcelShop 

Pobočky DPD ParcelShop se nyní vypisují ve formě interaktivní mapy.

Heureka Marketplace

U objednávek, kde zákazník platí převodem na účet Heureky nebo kartou na bráně Heureky bude v e-shopu zobrazena „Platba Heureka Marketplace“ a nikoliv platba převodem nebo platba kartou.

Refaktoring a další úpravy

Mnoho času jsme tradičně strávili na věcech, které nejsou vidět – refaktoringu a vylepšování kódu. Ty jsou ale potřeba, abychom mohli e-shop efektivněji spravovat a hlavně, aby efektivně podporoval prodeje na Shopio e-shopech. Shopio 3.0 tedy poběží na PHP 8.1, bude využívat Elastic 8 a jQuery 3.6

Kromě toho jsme také:

  • Vylepšili výpis výrobců v základní šabloně a dodělali jsme možnost výrobce v tomto seznamu skrýt.
  • Přidali novou možnost ochrany formulářů proti spamu pomocí kontroly JavaScriptu.
  • Ukončili podporu platební brány ThePay 1.0
  • Odebrali nevyužívaný RSS feed pro objednávky.
  • Metadata k produktům nově servírujeme pomocí JSON-LD.
  • A udělali řadu dalších drobných úprav, které se do tohoto článku nevejdou…

Většinu z výše popsaných novinek si můžete prohlédnout na našem ukázkovém e-shopu, kde nová verze už běží.

Přejeme vám krásné léto a pokud si myslíte, že by Shopio mohlo řešit potřeby vašeho online obchodování, budeme rádi, když se na nás obrátíte.