Nová verze Shopio 2.6

V průběhu celorepublikové karantény se ukázala důležitost e-commerce. Každého koronavirová krize ovlivnila jinak, ale ty firmy, které se nespoléhaly jen na kamenné obchody, měly možnost část svých obchodů přesunout do online světa a zmírnit tak dopad tohoto celosvětového “zatažení za brzdu”.

Karanténní opatření se u nás naštěstí pomalu rozvolňují a všichni doufáme, že už se koronavirová krize nevrátí. Od pondělka mohou děti do škol, můžeme si zajít do restaurace, můžeme si zarezervovat ubytování. K dobrým zprávám přidáme ještě jednu – přichází nová verze Shopia, která vám opět trochu více usnadní obchodování v online světě.

Jak? To se dočtete níže.

Nové funkce

Administrace

První věc, které si naši klienti přihlášení všimnou, jsou upravené statistiky vašeho e-shopu na úvodní stránce administrace.

Vylepšili jsme hromadné akce, aby je bylo možné spouštět nad všemi vyfiltrovanými položkami (bez nutnosti stránkovat). Hromadné akce navíc zachovají nastavené filtry. Dále jsme upravili hromadné akce pro přidání a odebrání produktových kategorií.

V administraci jsme také umožnili filtrování produktů podle parametrů.

Varianty

Inovovali jsme produktové varianty tak, aby každá varianta měla sémantické URL místo původního číselného hashtagu. URL se sestaví z názvu produktu a názvu varianty, tzn. hodnoty přiřazených parametrů. Původní URL zůstávají samozřejmě nadále funkční a budou přesměrována na nová URL.

Zobrazování produktů podle dostupnosti

Na základě připomínek jsme se rozhodli zjednodušit správu zobrazování produktů na e-shopu.

U každé dostupnosti lze tak nově určit, zda-li se má produkt s touto dostupností zobrazovat na e-shopu a zda-li je možné ho vložit do košíku.

Díky tomu je možné pro konkrétní dostupnost (např. vyprodáno) nastavit, že se produkty s touto dostupností nebudou na e-shopu vůbec zobrazovat a nebude možné je vložit do košíku. Jakmile bude produkt opět naskladněn, tak se začne automaticky zobrazovat a prodávat.

Chování je možné nastavit také tak, že se např. dočasně nedostupné produkty budou zobrazovat na e-shopu v kategorii a ve vyhledávání, ale nebude možné je zakoupit. Stejně tak je možné zobrazit u produktu i varianty, které nelze zakoupit, protože jsou např. dočasně nedostupné.

Pro skrytí produktů lze samozřejmě nadále používat funkci archivace jako doposud.

Informace o používání cookies

Tuto funkci jsme obnovili a zákazníkům tak lze opět volitelně zobrazit trochu iritující, ale dobře známou spodní lištu, která je informuje o skutečnosti, že e-shop pro svou práci potřebuje cookies.

Mírnější verze GDPR souhlasu

Je možné nastavit, jestli musí zákazníci v objednávce a při registraci aktivně souhlasit s obchodními podmínkami a zpracováním osobních údajů pro pokračování nebo se jim zobrazí informační text s odkazy na obchodní podmínky a stránku o zpracování osobních údajů.

Nové moduly

Slevové kupóny na dopravu zdarma

Nyní jde u každého kupónu nastavit, zda-li zákazník bude mít při uplatnění kupónu dopravu zdarma. Chování lze nastavit také pro platbu (např. pro dobírku zdarma). Kupón na dopravu zdarma je možné nadále kombinovat s klasickou slevou na produkty. A stejně tak jde kupón omezit podle výše objednávky nebo na produkty z vybraných kategorií nebo od vybraných výrobců. To dává prostor pro vymýšlení kreativních marketingových akcí.

Validace e-mailové schránky

Tato funkce pomůže zákazníkům spolehlivěji kontrolovat překlepy v e-mailových adresách, protože se rovnou snaží zkontrolovat, zda-li e-mailová schránka existuje. Tzn. odhalí nejen např. překlep v doméně jako třeba @seynam.cz ale také překlepy v názvu schránky jako je honza.novk@seznam.cz. Pokud se kontrola schránky nepodaří, zákazník je na tuto skutečnost upozorněn, ale má stále možnost objednávku dokončit.

Podle našich odhadů až 2% zákazníků udělá překlep ve svojí e-mailové adrese. Kvůli tomu pak vznikají na e-shopu problémy s komunikací se zákazníkem a zbytečné stornování objednávek. Tato funkce pak pomůže podíl problematických objednávek snížit.

Pop-up okno pro sběr e-mailových adres

Pop-up okno se zobrazí v případě, kdy zákazník odjede myší ze stránky (my předpokládáme, že rozhodne okno s e-shopem zavřít). Pomocí něj se snažíme zákazníka přesvědčit k akci a kromě přihlášení k newsletteru mu můžeme nabídnout třeba zaslání jednorázového slevového kupónu na 1. nákup, díky čemuž s ním prodejce zůstane v kontaktu.

Vylepšení SEO parametrů pro “štítky”

Štítky umožní seskupit více produktů podle společného štítku a zobrazit je tak na stránce společně, podobně jako třeba kategorie nebo výrobce. V základní verzi e-shopu podobná funkce již byla, ale díky novému modulu lze pro každý štítek nastavit vlastní texty a URL a díky tomu můžete pomocí štítků snadno vytvořit další cílové stránky.

Enhanced Ecommerce

Připravili jsme výchozí implementaci Enhanced Ecommerce podle dokumentace Google: https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce. Tento modul ušetří velké množství práce s klientskými úpravami Google Tag Manageru, protože poslouží jako základ pro další rozšiřování měření podle vašich přání.

Jednodušší formu Google Analytiky zajistí měření pomocí GTAG.js.

Reporty

Modul reporty pomáhá lépe zjišťovat problémy v nastavení produktů. Zaměřili jsme se na problémy se srovnávači zboží. Nově je tak možné reportovat produkty s obrázkem v nízkém rozlišení a produkty bez vyplněné kategorie Heureka.cz, Zboží.cz nebo Google Nákupy, kde je přiřazení kategorie potřeba pro správné spárování produktu.

Obrázky u článků a kategorií

Kromě loga výrobců je nyní možné nahrávat obrázky ke kategoriím a článkům.

Nové funkce v modulech

Zásilkovna

U Zásilkovny nově podporujeme volitelně výběr pobočky pomocí standardizovaného widgetu, který zákazníci mohou znát z jiných e-shopových řešení. Výběr pobočky pro ně může být snazší. Také jsme přidali nový modul Zásilkovna SK, aby bylo možné založit dvě nezávislé dopravy s různou cenou pro ČR a Slovensko, popř. další země, kam Zásilkovna expeduje.

Cílové stránky

Cílové stránky umožňují nadefinovat vlastní texty pro různé výpisy produktů podle kombinace kategorií, výrobců a parametrů. Nově lze pro cílovou stránku sami definovat unikátní URL pro vaše kampaně a určit, jaké produkty budou na stránce zobrazeny. Upravili jsme také administraci cílových stránek.

Rychlost

Na rychlosti načítání stránek pracujeme kontinuálně. Tentokrát jsme se zaměřili na co nejefektivnější načítání měřících kódů třetích stran. U nich je často problém v tom, že neberou ohled na rychlost načítání stránky. Web je pak přehlcen měřícími nástroji, které pak načítání stránek zbytečně zpomalují. Zachovali tedy jejich optimální fungování, ale zároveň zajistili, aby jejich načítání pokud možno nebrzdilo vykreslování stránek. Současně jsme přepracovali načítání našich skriptů tak, aby se načítaly jen v situacích, kdy jsou skutečně potřeba.

Odebrali jsme také podporu pro historické prohlížeče Internet Explorer 6-9, díky tomu bylo možné odebrat některé knihovny a snížit tak objem přenášených dat a dále tak zrychlit načítání stránek.

Další novinky v bodech

  • U bannerů je možné nastavit zobrazení a skrytí bannerů s přesností na minuty.
  • Podpora nového měření sklik.cz v rámci modulu Sklik.
  • Statistiky objednávek je možné filtrovat podle dopravy a platby.
  • Pohoda – podporujeme export objednávek v zahraniční měně.
  • Košík – zbývající částka do dárku zdarma nebo dopravy zdarma se zobrazuje v košíku vždy.
  • U faktur je možné nastavit volitelně text pro zápis v obchodním rejstříku.
  • U měření konverzí Zboží.cz je možnost vypnout zasílání dotazníku.
  • Možnost přičíst skladové zásoby zpět na sklad při stornování objednávky.
  • Slevu z výše objednávky je možné nastavit rozdílně pro různé měny.
  • U parametrů lze nově rozlišit mezi tím, zda-li má být určen pro parametrické filtrování a zda-li se má zobrazit ve výpisu v kategorii.
  • Košíky přihlášených zákazníků mají neomezenou platnost a nebudou tak nikdy smazány.
  • Nastavení filtrů v kategorii ovlivňuje fotografii produktu ve výpisu. Zobrazuje se obrázek nejlevnější varianty, která odpovídá filtrům. V praxi to bude krásně vidět hlavně při filtrování podle barvy produktů.
  • Vylepšili jsme zabezpečení pro ukládání hesel – použili algoritmus ARGON2.
  • Same-site cookie nově nastaveno na strict.
  • Zavedli jsme hlavní kategorii u produktu jako povinnou.
  • Umožnili jsme překlad chybových stránek (404, 500) přímo z administrace.

Většinu z výše popsaných novinek si můžete prohlédnout na našem ukázkovém e-shopu, kde nová verze už běží.

Pokud budete mít ohledně nové verze jakékoli dotazy, budeme rádi, když se na nás obrátíte.