Narozeninová verze Shopio 2.5

Shopiu je dnes 11 let. Podle jednoho astrologicko-numerologického článku, je “jedenáctý krok spojen s inovací a reorganizací dosavadních vztahů se zaměřením na budoucí cyklus…“. A to sedí. Na jedenáctý rok Shopia máme velké plány. O nich ale dnes psát nechceme. Dnes vám chceme sdělit, jak se Shopio proměnilo během svého desátého roku. I když jsme intenzivně pracovali na klientských e-shopech, nezanedbávali jsme ani vývoj nové verze, kterou vypouštíme do světa právě dnes, jako narozeninový dárek. Co vás ve 2.5 tedy čeká?

Rychlost

  • Zaměřili jsme se na rychlost odezvy u vyhledávání a výpisu produktů (parametrické filtrování nebo běžný výpis kategorie). Změnu nejvíce pocítí hlavně e-shopy s větším množstvím produktů v katalogu.
  • Šetříme data a zvyšujeme rychlost načtení stránky zejména na mobilních zařízeních. Obrázky načítáme dynamicky ve velikostech, které vyžaduje rozlišení zařízení.

Úpravy nákupního procesu

U nákupního procesu jsme se zaměřili na práci s dostupností produktů a také zjednodušení uživatelské cesty k dokončení objednávky.

  • Často žádané modální okno s informací o vložení produktu do košíku a souvisejícími produkty jsme předělali na modul. Jeho pořízení bude tedy pouze záležitostí aktivace a případného doladění, aby lépe zapadnul do šablony.
  • Výběr poboček Zásilkovny a Uloženky je nyní zobrazen formou našeptávače, díky tomu je načtení stránky košíku rychlejší.
  • V situaci, kdy je k dispozici pouze jedna platební metoda, je vybrána rovnou.
  • Pokud e-shop neumožňuje výběr země (např. doručuje pouze v ČR) je výběr země v košíku v kroku s dopravou skrytý.
  • Vložení produktu do košíku lze nyní plošně omezit pomocí dostupnosti. Např. můžete zakázat nákup produktů / variant, které jsou vyprodané, ale pořád je možné tyto produkty a varianty zobrazovat na stránce.
  • V situaci, kdy dojde k odebrání dárku např. vlivem odebrání produktu z objednávky, je zákazníkovi zobrazena informační hláška.
  • V košíku zobrazujeme i zbývající částku, kdy zákazník bude mít možnost získat dárek zdarma.
  • U objednávky nově zobrazujeme výši slevy produktu, která platila v okamžiku vložení produktu do košíku.
  • Zákazník má v detailu objednávky možnost stáhnout fakturu, pokud již byla vygenerována administrátorem.

Propracované parametrické filtrování

Vylepšili jsme i chování parametrického filtrování tak, aby zohlednilo filtr na varianty skladem podle hledaných parametrů. U e-shopů, které pracují s např. velikostmi produktů a nemají vše skladem, to bude poměrně velká výhoda oproti konkurenci. Na tuto úpravu jsme obzvláště pyšní :)

Úpravy vzhledu

  • Rozšířili jsme standardní šířku stránky tak, aby na velkých displejích zobrazovala o jeden produkt na řádku více.
  • Na mobilních zařízeních s velkým rozlišením zobrazujeme dva produkty na řádku.

Zobrazení produktů

  • Upravili jsme výchozí vzhled kategorie tak, aby řazení produktů bylo přepínatelné pomocí záložek.
  • Nově je možné nastavit i vlastní název kategorie pro drobečkovou navigaci. Formou modulu je možné ke kategorii nebo výrobci připojit i vlastní obrázek, který se bude na stránce zobrazovat a bude indexován vyhledávači.
  • Chování zobrazení produktů je nyní možné plošně omezit pomocí dostupnosti. To znamená, že můžete např. automaticky zabránit nákupu všech produktů, co nejsou skladem.

Vylepšení práce se zbožovými vyhledávači a měření konverzí

  • Shopio podporuje nastavení ceny dopravy pro feed Zboží.cz podobně jako Heureka. Ve feedu Zboží podporujeme i zobrazení případného dárku nebo délky záruky, je-li nastavena.
  • Podporujeme také plné (nyní standardní) měření konverzí Zboží.cz, které zákazníkům rozesílá dotazník s hodnocením e-shopu (pokud zákazník udělí na e-shopu souhlas)
  • U produktů umožňujeme nastavit výrobce, který se ve feedu automaticky doplní, i když není u produktu nastaven. To je užitečné v situaci, kdy e-shop prodává vlastní produkty bez výrobce, např. šperky.
  • Nově je také možné vyřadit z exportu do vyhledávačů produkty a varianty s určitou dostupností, např. nedostupné produkty nebo produkty s dlouhou dobou dodání a tím ušetřit za PPC.

Práce s e-maily

  • Přepracovali jsme vzhled e-mailu pro shrnutí objednávky, aby byl responsivní a zobrazoval se přehledně i na mobilních zařízeních.
  • Pokud shop používá vlastní SMTP server a dojde k jeho výpadku, nedojde ke ztrátě odeslaných e-mailů, ale e-maily se odešlou hned jak začne SMTP server fungovat.

Úpravy administrace

  • V administraci jsme se zaměřili na funkce, které usnadní práci s větším e-shopům. Např. našeptávání v situaci, kdy je potřeba vybrat kategorii či výrobce u produktu, vouchery u objednávky atp. Tyto úpravy měly pozitivní vliv i na zrychlení administrace.
  • Hromadnou akci na produkty je nyní možné provést na všechny produkty odpovídající vybranému filtru. Nikoliv jen ty, které jsou zobrazeny na stránce.
  • Hromadná akce na přecenění umožní plošně nastavit slevu (např. 10%) na produkty nebo jen na varianty s určitou dostupností, např. skladem. Tím dojde k úpravě doporučené ceny. Případně tuto slevu zase zrušit.
  • Přiřadit související a alternativní produkty lze nyní pomocí hromadné akce.

Slevové kupóny

  • Přidali jsme možnost v rámci modulu omezit použití kupónu jen na určité výrobce nebo kategorie nebo na produkty s určitou dostupností.
  • Platnost kupónu je nyní možné nastavit i s přesností na minuty a zároveň je možné nastavit i čas, od kdy začne kupón platit. Tzn. kampaň si tak můžete naplánovat v předstihu. Stejně tak je možné vytvořit slevové kupóny bez časového omezení.

Pokročilé statistiky

  • Umožňujeme výpis nejprodávanějších produktů a tyto produkty dále filtrovat podle času objednávky, výrobce a kategorie.
  • Statistiky objednávek je možné dále filtrovat podle dopravy.

Články

  • Připravili jsme modul, pomocí kterého je články možné zařadit do více rubrik a filtrovat články podle rubrik.
  • U článku je možnost nastavení automatického skrytí / zobrazení článku na konkrétní datum a čas. Náhled nepublikovaného článku je možné prohlédnout administrátorem.

Bezpečnost

Zapracovali jsme také na implementaci dalších bezpečnostních opatření, které pomáhají chránit naše klienty a jejich zákazníky. Více o nich se rozepisujeme v samostatném, trochu více technickém, článku.

Další zajímavé funkce

  • Vylepšili jsme podporu mikroformátů.
  • Dárky je možné omezit podle kategorie a výrobce produktů v košíku.
  • K bannerům jsme přidali možnost nastavit je pro stránku výrobce nebo cílové stránky pro kombinaci kategorie / výrobce.
  • V administraci objednávek je možné filtrovat podle více způsobů doprav a více platebních metod současně.
  • Připravili jsme modul Produkty pro dospělé, který u vybraných produktů vynutí odsouhlasení plnoletosti před nákupem.
  • Kvůli novele zákona o DPH jsme zrušili DPH koeficient při počítání základu daně.

Na závěr to nejdůležitější: Shopio podporuje kódování utf8mb4 a díky tomu je možné do textu vkládat emoji 😉

Všechny změny si můžete prohlédnout na našem ukázkovém e-shopu, kde nová verze už běží. Postupně se bude objevovat i na e-shopech našich klientů.

Přejeme vám pěkné léto (ode dneška i astronomické) a pokud si myslíte, že by Shopio mohlo řešit potřeby vašeho online obchodování, budeme rádi, když se na nás obrátíte.