Nečekané SEO překvapení

Po 24 hodinách od spuštění demo verze Shopia nás čekalo malé, ale milé překvapení. Jeden z produktů – notebook HP Pavilion dv6750ec se objevuje při vyhledávání v Google na druhém místě přímo za oficiálními stránky českého Hewlett-Packard.

HP Pavilion dv6750ec v vyhledávači Google.com

Pro plnění demo e-shopu jsme vůbec nezohledňovali žádné SEO faktory. Nedělali jsme analýzu klíčových slov, neoptimalizovali jsme texty, ani žádné další optimalizační techniky. U HP Pavilion dv6750ec jsme pouze vyplnili maximální počet možných polí a využili možnosti variant zboží. Pojali jsme ho jako jakýsi „ukázkový“ produkt.

Než jsme se rozhodli s tímto úspěchem pochlubit na našem blogu, ověřili jsme si, že výsledky nesouvisí s personalizovaným vyhledáváním Google. To by totiž demo.www.shopio.cz mohlo pro naši potřebu posouvat výše.

Je několik způsobů jak se dá personalizované vyhledávání Google zrušit a získat pozice nezávislé na profilu uživatele:

  • Přidáním &pws=0 na konec URL vyhledávacího dotazu.
  • Použitím vyhledávacího pluginu, který tento výše uvedený řetězec dodává automaticky.
  • Použitím SEO nástrojů jako je např. http://pozice-ve-vyhledavacich.cz. Zde se mohou výsledky mírně lišit, závisí vždy na kódu vyhledávacího dotazu, který nástroje používají.

Potěšilo nás, že všechny tyto způsoby potvrdily druhou pozici HP Pavilion na demoverzi Shopia (v případě anglické jazykové specifikace se nacházíme na 6. pozici).

Shopio nabízí možnost ovlivnit celou řadu SEO faktorů:

  • Podporuje sémanticky správný zápis (X)HTML kódu.
  • Generuje „čistá“ URL, která je možno libovolně měnit.
  • Umožňuje editovat automaticky generované META informace jako je titulek, popis „METAdescription“ a klíčová slova „METAkeywords„, jejichž správné zvolení hraje z hlediska SEO důležitou roli.
  • Podporuje generování mapy stránek (sitemap.xml), která zajistí indexování celého a aktuálního obsahu stránek.
  • Podporuje generování XML exportů pro vyhledávače zboží.

V rámci plnění demoverze jsme však těchto nástrojů využili minimálně. Výslednou pozici ve vyhledávání tedy považujeme za velmi překvapivou, ale i velmi příjemnou…

Víme, že měřit úspěšnost SEO podle pozice jednoho výrobku ve vyhledavači je nesmysl. Ovšem i tak nás toto zjištění utvrzuje v tom, že čas strávený na podpoře SEO faktorů se vyplatil.

Do konce týdne doplníme do demo databáze některé další výrobky a budeme zjišťovat, zda i ty se prosadí v konkurenci jiných e-shopů. Pokud ano, asi začneme na demo e-shopu i prodávat :)

10 thoughts on “Nečekané SEO překvapení

Komentování je uzavřeno

Komentování je uzavřeno