Školení Google Analytics

Baví-li vás statistiky, chcete-li lépe poznat návštěvníky vašeho e-shopu a jejich chování nebo přilákat nové zákazníky, určitě vám mohu doporučit školení Dobrého webu na Google Analytics, které vede lektor Pavel Jašek.

Google Analytics - Nejlepší vstupní stránky
Google Analytics - Nejlepší vstupní stránky

Google Analytics jako komplexní a bezplatný nástroj pro měření nejrůznějších statistik návštěvnosti vašeho e-shopu je výborná věc, ale statistická data sama o sobě nestačí. Je potřeba se v nich vyznat, správně interpretovat výsledky a především na základě těchto výsledků vylepšit svůj e-shop.

Vyčerpávající (jak téma, tak i účastníky, protože deklarovaných osm hodin na školení nestačilo) celodenní školení vás provede všemi podstatnými možnostmi tohoto analytického nástroje. Na úvod se seznámíte s používanou terminologií a základy Google Analytics. Pro zkušenější uživatele pak začíná být školení zajímavé v další části, která se podrobně věnuje analýze návštěvníků a jejich chování na vašem webu. Stranou nezůstanou ani zdroje návštěvnosti (odkud uživatelé na váš web přicházejí např. z vyhledávačů, newsletterů, reklamních kampaní) a jejich analýza nebo možnosti nastavení a vizualizace cílů (např. proklikání na cílovou stránku – dokončená objednávka, přihlášení newsletteru).

Máte-li v plánu pro svůj web spouštět reklamní kampaně, další část školení je určena právě vám a naučí vás, jak kampaně správně vyhodnocovat a na základě výsledků optimalizovat náklady. Zajímají-li vás pouze vybrané skupiny návštěvníků např. registrovaní nebo naopak neregistrovaní zákazníci, školení vás seznámí i s možnostmi segmentace návštěvníků. Díky segmentaci můžete zjistit zajímavé výsledky a vztahy, které by se jinak v průměrných hodnotách všech návštěvníků ztratily.

Google Analytics vám také umožňuje vytváření vlastních reportů přesně podle vašich představ, které si můžete nechat i zasílat např. na e-mail. I to se na školení naučíte. V rámci školení samozřejmě nechybí ani část věnovaná e-commerce a statistikám určeným speciálně pro e-shopy.

V průběhu školení se s nástrojem Google Analytics detailně seznámíte. Na živo si ho osaháte. Objevíte mnoho z jeho nepřeberného množství možností. Naučíte se, jak si vše správně nastavit.

Na základě poznatků ze školení jsme pro všechny provozovatele e-shopů vybrali několik doporučení a poznámek:

  • Věc, která mnohé dokáže zaskočit. Google Analytics nerozlišuje českou měnu, ale částky ve statistikách jsou v českých korunách (přesněji ve měně, ve které data vkládáte), i když jsou zde standardně zobrazeny dolary. Částky se nijak nepřepočítávají.
  • Zajímá-li vás statistika přístupů z českých zbožových vyhledávačů (např. Heureka.cz, Zbozi.cz), musíte si jejich měření nastavit v měřícím kódu sami, Google Analytics je standardně nerozlišuje. Nejjednodušší je použít upravený měřící kód od H1.cz, který české vyhledávače do měřícího kódu přidává. Pro manuální nastavení stačí do měřícího kódu přidat následující řádky (příklad je uveden pro nejnovější asynchronní měřící kód), které zajistí identifikaci vybraného vyhledávače a hledaných klíčových slov:
    var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-12345678-1']);
     _gaq.push(['_addOrganic', 'zbozi.cz', 'q']);
     _gaq.push(['_addOrganic', 'heureka.cz', 'h[fraze]']);
    
    _gaq.push(['_trackPageview']);
    
  • Google Analytics je možné díky veřejnému API integrovat i do vašich stávajících systémů a mít tak zajímavé statistiky vždy na očích.
  • Zajímá-li vás, na které odkazy např. na úvodní stránce vašeho e-shopu návštěvníci nejvíce klikají (resp. na které stránky přecházejí), podívejte se na Obsah > Analýza na stránce. Google Analytics umí všechny prokliky pěkně vizualizovat přímo nad aktuální stránkou a zároveň můžete procházet celý váš web.
Google Analytics - screenshot Analýza na stránce
Google Analytics - screenshot Analýza na stránce

Shopio samozřejmě Google Analytics podporuje. Jak nastavit Google Analytics je detailně popsáno v článku Jak správně nastavit Google Analytics na Shopiu. Pokud Google Analitics ještě nepoužíváte, určitě si jej nastavte a nezapomeňte si aktivovat podporu pro e-commerce.

Staráte-li se o analýzy statistik a reklamu sami, určitě vám toto školení mohu doporučit. Na své si zde přijdou jak úplní začátečníci, tak i lidé, kteří s Google Analytics aktivně pracují. Protože Google Analytics nabízí tolik možností, že každý určitě při tomto školení objeví nějakou novou užitečnou funkcionalitu.

Upozornění na závěr: Strávit nad statistikami celé hodiny, není vůbec žádný problém.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Name *