Shopio Weblog

Jak jsme dělali grafiku pro Medievum Market II.

V minulém článku jsme se věnovali problematice poměru inovativního a tradičního ztvárnění webových prvků a jejich rozložení. V tomto díle si ukážeme konkrétní prvky Medievum Marketu a poodhalíme vám, s jakými otázkami jsme se při jejich ztvárnění potýkali.

Rozvržení jednotlivých prvků

Hlavička stránek

Hlavička stránek obsahuje logo e-shopu, menší logo provozovatele, které slouží jako odkaz na firemní web Medieva. Tento odkaz je zvláště důležitý pro ty návštěvníky, kteří si z firemního webu na e-shop pouze „odskočili“. Budeme proto také zjišťovat, zda je význam tohoto odkazu pro návštěvníky dostatečně zřejmý.

V pravé části hlavičky se nachází soubor prvků, které vytváří jakousi „zákaznickou sekci“. Umístění této sekce bylo dáno tradičním místem pro nákupní košík. Ten jsou totiž uživatelé zvyklí hledat v pravé horní části obrazovky. My jsme nákupní košík doplnili odkazem na oblíbené položky a formulářem pro přihlášení do systému, místo kterého po přihlášení zákazník nalezne možnost změny přihlašovacích a osobních údajů, nahlížet do svých starších objednávek a samozřejmě se odhlásit. Odkaz na košík jsme však opticky zvýraznili a barevně odlišili od ostatních prvků, které jsou v rámci nákupního procesu méně významné. Do tohoto prostoru ještě uvažujeme přesunout odkaz na porovnávané produkty, zde však trochu bojujeme s nedostatkem místa.

V hlavičce nalezneme také horizontální menu s informacemi o e-shopu a jeho obchodních podmínkách. Velkou část pak představuje prostor pro stylový grafický baner, který vychází z návrhu firemní prezentace Medievum.cz.

Levý sloupec

V rámci dvousloupcového layoutu Medievum Market jsme do levého sloupce (opět tradičně) umístili produktovou navigaci s kategoriemi zboží. Vzhledem k nevelkému počtu kategorií a jejich poměrně jednoduché struktuře jsme se rozhodli nechat všechny kategorie i podkategorie rozbalené a viditelné. Spodní část levého sloupce pak slouží na pro zobrazení náhledů zajímavých produktů, případné grafické banery či tipy a doporučení. Nad samotné kategorie jsme umístili výrazné okno pro vyhledávání zboží, které tak dostalo poměrně prestižní místo mezi jednotlivými prvky stránek. Na e-shopu s tímto sortimentem sice příliš časté vyhledávání nepředpokládáme, ale chceme je v rámci vývoje Shopia testovat a doufáme, že tomu tato pozice vyhledávacího okna pomůže.

Obsahový sloupec – Hlavní stránka

Hlavní stránka většiny webových stránek bývá do určité míry výjimečná. Je třeba, aby co nejpřehledněji ukázala hlavní oblasti, kterým se stránky věnují, upozornila na novinky či zajímavé nabídky. Některé e-shopy (např. Alza.cz ) na hlavní stránce dokonce neukazují vlastní zboží a nechávají ji pouze pro zobrazení banerů či výhod. V případě Medievum Marketu jsme vrchní část obsahového sloupce hlavní stránky věnovali výrazným odkazům na hlavní kategorie e-shopu. To jsme si mohli dovolit vzhledem k tomu, že jsou zatím pouze čtyři. V případě již zmíněné Alzy bychom tento nápad použít jistě nemohli. Hned pod kategoriemi je prostor pro široký baner, který směřuje na preferovanou kategorii či konkrétní produkt. Dále následují novinky či akční nabídky zboží, které jsou řazeny již standardně ve formátu společnému pro výpis kategorie produktů.

Obsahový sloupec – Výpis zboží v kategorii

Zobrazení kategorie zboží uvozuje drobečková navigace, po níž následuje výpis pěti nejprodávanějších produktů. Pak už přichází samotný výpis produktů s navigační lištou, na které lze nastavit řazení produktů, počet jejich zobrazení či volit stránku výpisu.

Vzhledem k charakteru zboží, které je zajímavé zejména svým vzhledem, rozhodli jsme se věnovat velký prostor jeho fotografiím. Proto je základní výpis kategorie poměrně jednoduchý a vzdušný, jednotlivé produkty zobrazují jen obrázek zboží, název, cenu a možnost vložit zboží do košíku. Po najetí na produkt kurzorem se přidá ještě možnosti vložit produkt do oblíbených či k porovnávání. V případě, že by byl e-shop věnován např. výpočetní technice, určitě bychom již ve výpisu kategorie zobrazovali u zboží jeho hlavní parametry, základní popis a cenu. Tyto informace jsou v daném oboru daleko podstatnější než vzhled výrobku. Jen málokterý počítačový fanda se totiž při koupi grafické karty rozhoduje podle jejího vzhledu…

Obsahový sloupec – Detail zboží

Detail zboží zobrazuje všechny podstatné informace o konkrétním artiklu: jeho název, perex, popis, základní charakteristiku a dostupné fotografie. Vložení do košíku je zde oproti výpisu v kategorii rozšířeno o možnost nastavení počtu zboží. Dále je zde možnost zboží ohodnotit či přečíst si komentáře předchozích zákazníků. U některých produktů navíc zobrazujeme další alternativní či doporučené produkty.
Vzhledem k tomu, že se jednotlivé zboží může vyskytovat ve více kategoriích, museli jsme v detailu zboží opustit klasické zobrazení drobečkové navigace. Odkazy na vyšší úrovně kategorií, v do nichž je konkrétní artikl zařazen jsme tedy umístili do jeho specifikace.

Patička

Patička e-shopu nevybočuje z obecných zvyklostí či standardů webů tvořených ve [w3w]. Je členěna do dvou částí, přičemž první obsahuje odkazy na tvůrce a vlastníky webu, druhá pak uživatelské navigační odkazy jako jsou návrat na titulní stránku, prohlášení o přístupnosti, tisk stránek za pomocí vlastních tiskových stylů a přechod na vrchol samotné stránky. Do budoucna zvažujeme ještě přidání log certifikátů e-shopu, které mají velmi dobrý vliv na důvěryhodnost webu. Zda půjdou do patičky nebo do levého sloupce, ještě uvidíme…

Stylování formulářů

Na stránkách typu e-shopu se s formuláři potkáváme téměř na každém kroku. Zejména na každém kroku objednávky. Stylování formulářů je poměrně problematické z hlediska jejich zobrazení v různých prohlížečích a my se ztotožňujeme s názory Víta Dlouhého nebo Plaváčka, že optimální je formuláře nestylovat. Proto jsme ponechali formulářová okna a tlačítka v jejich výchozím formátu. Výjimku tvoří orámování polí pro vyhledávání a přihlašování, které jsme vhledem k menšímu prostoru ohraničili jeden pixel širokou linkou. To je minimální změna, která se v testovaných prohlížečích negativně neprojeví. Výraznější výjimku pak tvoří všechna potvrzující tlačítka nákupního procesu, jako je tlačítko vložit do košíku v detailu a následná tlačítka v jednotlivých krocích objednávky. Tato tlačítka jsou větší a výraznější než ostatní, čímž upoutávají pozornost návštěvníka stránek. Mohou tím v určitých případech přispět ke zvýšení konverzního poměru celého e-shopu. Takto zvýrazněna jsou pouze ta tlačítka, která vedou v rámci nákupního procesu kupředu. Věříme, že to má výrazný vliv na použitelnost a následnou úspěšnost stránek. Hladký průběh procesu od vložení zboží do košíku po odeslání objednávky je totiž jedním z klíčových požadavků na úspěšné řešení internetového obchodu. Pro hodnocení úspěšnosti objednávkového procesu je ideální vizualizace cílové cesty v Google Analytics. Jsme dost zvědaví na výsledky po shromáždění více dat, zatím to vypadá velice dobře…

Testování

Pro testování chování uživatelů na webu používáme kromě uživatelského testování, zejména dva nástroje. Google Analytics, pomocí nichž sledujeme pohyb uživatelů v rámci celého webu a Crazy Egg, který máme nainstalovaný pouze na úvodní stránce. Crazy Egg nám oproti Google Analytics dokáže zjistit přesné oblasti (i části obrázků či banerů), kam návštěvníci na hlavní stránce klikají. Tento nástroj je natolik zajímavý, že jeho výsledkům chceme v budoucnu chceme věnovat v samostatném článku. Pro inspiraci přikládáme screenshot s mapou hustoty kliků – tzv. heatmap.

crazyegg-medievummarket-hea

Závěr

Vzhledem k tomu, že Medievum Market je pilotním projektem postaveným na systému Shopio, sledujeme jej velmi pozorně a snažíme se odhalit všechny nedostatky, které unikly internímu testování. Z analýz chování jeho návštěvníků i z ohlasů na vzhled i funkcionalitu e-shopu pak budeme do velké míry vycházet při úpravách universální šablony Shopia. Uvítáme proto jakékoliv připomínky, konstruktivní kritiku, doporučení a nápady, které se grafiky i rozložení prvků Medievum Marketu budou týkat.

Aktualizace k 7. 5. 2015: E-shop Medievum Market jsme se rozhodli uzavřít a věnovat se novému „referenčnímu“ e-shopu Pivní dárky, kterému se komerčně daří výrazně lépe.

Jak jsme dělali grafiku pro Medievum Market I.

V tomto článku a jeho dalším díle se budeme věnovat rozvržení a grafickému ztvárnění prvků na e-shopu Medievum Market. První část je věnovaná otázce do jaké míry je dobré být inovátorský a originální a do jaké míry respektovat tradiční zásady. V druhé části se budeme věnovat konkrétním prvkům Medievum Marketu.

Originalita či prověřený způsob?

Být originální. Zaujmout. Nezapadnout do šedého průměru. To vše jsou cíle, které by měl grafický design webových stránek plnit. Současně by měl být srozumitelný a umožnit uživateli snadnou orientaci na stránkách. Často se stává, že pokud se tvůrci webových stránek nechají unést touhou po originalitě a opustí tradiční rozložení webových prvků, nesetká se jejich výtvor všeobecným úspěchem. Naopak – netradiční rozložení i vzhled jednotlivých prvků může působit zmatečně a tedy nedůvěryhodně, což se negativně projeví na obchodní úspěšnosti webu. Čím je to způsobeno?

Jedním z nejdůležitějším faktorů úspěšnosti webových stránek je jejich důvěryhodnost. Grafický návrh patří mezi hlavní kritéria, která o důvěryhodnosti rozhodují. Inovace a zajímavé vizuální ztvárnění webových stránek dokáží být pro úspěch webu velkým přínosem. Na druhé straně však člověk podvědomě více důvěřuje věcem, které jsou známé a prověřené. Tvorba grafického vzhledu stránek je tedy neustálým hledáním zlaté střední cesty na pomezí mezi originalitou a respektováním tradičních zvyklostí. Hranice je to tenká, často proměnlivá a pro každý typ webových stránek je jiná. Kreativní agentura si může dovolit plně flashové stránky s opravdu netradiční navigací jakou má např. Leo Burnet, informační web či e-shop by již s takovou navigací nejspíše neuspěl. Světově nejúspěšnější e-shopy typu Amazon, mají grafiku a navigaci velmi jednoduchou, na první pohled až chudou.

Shrňme si výhody obou pólů – originality a tradice:

Originalita:

  • Dokáže zaujmout.
  • Dokáže nalákat.
  • Odlišuje od konkurence.
  • Podporuje linkbaiting.

Dodržování tradičních zásad:

  • Zlepšuje použitelnost webu.
  • Podporuje v návštěvníkovi pocit jistoty a důvěry.
  • Zlepšuje orientaci v rámci stránek.

Úspěšný web musí mít od každého trochu. Být originální a přitom působit na návštěvníka povědomě. Výhody každého „extrému“ je dobré využívat v určitých prvcích webových stránek.

Pro originální a inovativní ztvárnění jsou vhodné zejména:

  • vizuální styl stránek, jejich pozadí či orámování
  • grafické banery
  • netradičně pojaté obrázky zboží či vlastní fotogalerie

Tradiční by měly naopak zůstat navigační prvky jako jsou:

  • menu
  • drobečková navigace
  • logo jako odkaz na úvodní stránku
  • nákupní košík
  • stránkování a řazení produktů

Je třeba si však uvědomit, že výše popsané dělení není dogmatem a jistě není ani vyčerpávající. I navigace prochází vývojem a není vyloučeno, že se objeví radikální inovace, která se rychle stane standardem. Je však pravděpodobnější, že vývoj navigačních prvků bude pozvolný a evoluční. Příkladem mohou být javascriptové horizontálně posuvné nabídky, které lze spatřit například na webu Apple či Abercrombie. Předpokládáme, že v budoucnu budeme tyto efektní a přitom uživatelsky použitelné prvky spatřovat stále častěji.

Při tvorbě grafického návrhu pro e-shop Medievum Market jsme se také pokoušeli o optimální poměr originality a tradice. Naše počáteční návrhy byly velmi kreativní. S postupem času a s ohledem na použitelnost však začaly být více konzervativní. Výsledkem je současný grafický vzhled Medievum Marketu. S jakým úspěchem se nám návrh podařil, to ukáže budoucnost… Popřípadě vaše reakce :)

Aktualizace k 7. 5. 2015: E-shop Medievum Market jsme se rozhodli uzavřít a věnovat se novému „referenčnímu“ e-shopu Pivní dárky, kterému se komerčně daří výrazně lépe.

Legislativní požadavky na e-shop II.

V předchozím článku jsme se věnovali úvodním informacím o legislativních požadavcích na e-shop a zaměřili se na obchodní podmínky.

V této části si stručně popíšeme legislativní požadavky na reklamační řád a některé další nutné legislativní informace pro provozování e-shopu.

Každý reklamační řád musí obsahovat minimálně tyto náležitosti:

  • délka záruky
  • záruční podmínky
  • způsob vyřízení reklamace

Délka záruky

Zákonná záruční doba je 24 měsíců, přičemž její platnost běží od data převzetí zboží. Reklamace uplatněné po uplynutí zákonné lhůty nemusí prodávající akceptovat. Je zcela na zvážení prodávajícího, zda tuto lhůtu prodlouží. Pak se reklamace řídí výhradně tímto řádem.

Záruční podmínky

Kupující má dle zákona právo doručenou zásilku odmítnout, je-li poškozená nebo neúplná. V podmínkách sepište způsob, jak může tuto skutečnost kupující oznámit a kam poškozené zboží dopravit, zpravidla zpět na adresu provozovny prodávajícího. Důležité je zároveň vymezit podmínky, za jakých je záruka neplatná. To se odvíjí od charakteru zboží. Často se uvádí specifické podmínky, v kterých je používání výrobků nevhodné. Obvykle se také v reklamačních podmínkách objevuje klauzule, že reklamace je neplatná při poškození vlivem přírodních živlů či vyšší moci.
Obecně platí, že čím podrobněji prodávající popíše podmínky a rizika s ohledem na charakter zboží, čili čím podrobnější záruční podmínky vypracuje, tím jednodušeji se vyřídí případná reklamace.

Způsob vyřízení reklamace

Pokud zboží dodáte v rozporu s kupní smlouvou (výrobek nebude odpovídat objednávce), má prodávající několik možností, jak situaci řešit. Každopádně musíte jednat bez zbytečného odkladu, zákonná lhůta je 30 dnů od data přijetí reklamace. Reklamované zboží lze vyměnit či opravit. Není-li to možné, prodávající musí zboží zlevnit, či vrátit požadovanou cenu. Je nutné si uvědomit, že se záruční doba automaticky prodlužuje o dobu trvání reklamace. O vyřízení reklamace a sjednané nápravě má prodávající povinnost kupujícího informovat. Pokud opravené či vyměněné zboží kupující nevyzvedne do 60 dnů, může si prodávající účtovat částku za uskladnění, kterou uvádí v příslušném sazebníku.

Další důležité informace

Dále je provozovatel povinen zveřejnit v rámci internetového obchodu název a základní popis nabízeného zboží či služby. Vzhledem k tomu, že kupující zpravidla zakoupené zboží shlédne až v momentě jeho převzetí, je vhodné uvádět veškeré technické parametry jasně a srozumitelně. Doporučujeme proto zveřejňovat i rozměr zboží. Vyhnete se tak potencionálnímu nedorozumění a případnému zklamání kupujícího, který očekával dle popisu a fotografie „něco jiného“. Prodávající je zároveň povinen uvést všechna příslušenství náležející ke konkrétnímu zboží, včetně záručních listů, vyžaduje-li to povaha zboží.

Rady na závěr

Nesnažte se klamat spotřebitele. Vystavujete se tak nejen riziku, že Vám bude zakoupené zboží vráceno či budete nuceni vrátit platbu za reklamovanou službu, ale zejména Vám hrozí ztráta důvěry zákazníka, která je pro rozvoj Vašeho obchodu klíčová.

Všechny zveřejněné údaje (VOP, ceník, akce apod.) jsou závazné. Konkrétní údaje musíte nejen zveřejňovat, ale zároveň se jimi řídit. Takže pozor např. na nulovou cenu zboží.

Veškerá pravidla a podmínky piště co nejsrozumitelněji. Úspěšněji se vyvarujete potencionálním nedorozuměním a nespokojenosti zákazníků.

Pokud si s obchodními podmínkami nejste jisti, nechte si je zkontrolovat. Obchodní podmínky si můžete nechat ověřit např. od Sdružení obrany spotřebitele pomocí Spotřebitelského auditu obchodních podmínek (SAOP).

Na praktickou ukázku obchodních podmínek a reklamačního řádu se můžete podívat např. na e-shopu Pivní dárky.

Další články popisující legislativu e-shopů:

První e-shop běžící na Shopiu

Dnes 28.4.2008 jsme ve spolupráci se společností Medievum spustili v testovacím provozu první e-shop běžící na Shopiu – Medievum Market. Jedná se zatím o betaverzi Shopia, takže zde nejsou implementovány všechny funkčnosti, které bude Shopio obsahovat při svém uvolnění k prodeji.

Medievum Market je e-shop zaměřující se na prodej dárků, historických replik a zážitků s historickou tématikou. Pokud se Vám na e-shopu bude cokoli líbit, neváhejte nakupovat :). Stejně tak budeme rádi, pokud nám sdělíte svůj názor na tento e-shop.

Aktualizace k X. 5. 2015: E-shop Medievum Market jsme se rozhodli uzavřít a věnovat se novému „referenčnímu“ e-shopu Pivní dárky, kterému se komerčně daří výrazně lépe.

Plánování

S každým i velmi malým e-shopem nám na začátku vznikne poměrně mnoho úkolů, které budeme muset před spuštěním vyřešit. Než tedy začneme provozovat e-shop, je vhodné si vše alespoň trochu naplánovat a nastavit si cíle, jakých bychom chtěli dosáhnout.

Nástroje

Na plánování existuje v současné době celá řada nástrojů různé kvality. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit např. online nástroje Basecamp nebo Activecollab, pro větší projekty pak desktopové aplikace MS Project nebo OpenProj. OpenProj je jistě zajímavou opensource alternativou k MS Projectu. Ve [w3w] obvykle na řízení projektů používáme Activecollab verzi corporate. V případě větších projektů, kdy klient používá MS Project, používáme OpenProj. Zatím až na drobné vyjímky s tím nikdy nebyl problém.

Stanovení cílů

Dalším důležitým bodem je nastavení cílů. E-shop obvykle zakládáme, protože chceme vydělat. Poměrně důležitý cíl tedy bude plánovaný zisk. Neměl by to být ale cíl jediný. Mezi další cíle by měly patřit např. počet návštěv e-shopu, počet registrovaných zákazníků, počet objednávek, konverzní poměr, objem tržeb a další. Cíle bychom si měli definovat tak, abychom po určité době mohli jednoduše zhodnotit, zda jsme je splnili či nikoliv. Pro cíle tedy obecně platí, že by měly být SMART – Specific – specifické, Measurable – měřitelné, Agreed – akceptované, Realistic – reálné, Trackable – sledovatelné v čase.

Příklad

Jako příklad uvádíme cíle, které jsme stanovili pro náš „reálný testovací e-shop“ Medievum Market, který budeme provozovat ve spolupráci se společností Medievum:

  • Spuštění e-shopu do reálného provozu do 28.4.08.
  • Do konce roku 2008 obrat větší než 500.000 Kč.
  • Od 1.10. 2008 návštěvnost větší než 18.000 návštěv / měsíc.
  • Konverzní poměr větší než 1%.
  • Do 1.1. 2009 splacení počátečních investic.
  • Do 1.2. 2009 spuštění anglické verze eshopu.


Chybí zde cíl týkající se zisku. Je to záměrně, protože tento e-shop bude sloužit hlavně pro testování Shopia, takže jeho zisk není až tak důležitý. Samozřejmě jistý zisk předpokládáme a pokud bude větší, zlobit se nebudeme:).

V dalším díle popíšeme, jaké jsou legislativní požadavky na provozování eshopu.

Představení seriálu „Jak prodávat na e-shopu“

Seriálem Jak prodávat na e-shopu se pokusíme potenciálním zájemcům o elektronické obchodování ulehčit první kroky v této oblasti, případně pomoci již stávajícím obchodníkům zvýšit úspěšnost jejich obchodní činnosti. V tomto úvodním článku bych Vám chtěl představit několik důležitých oblastí, kterými se budeme v tomto seriálu zabývat:

  • než začneme provozovat e-shop
  • výběr vhodného řešení e-shopu
  • na co myslet při návrhu grafiky
  • legislativní požadavky pro internetový obchod
  • možnosti zvyšování návštěvnosti
  • platební metody
  • jaké statistiky je dobré sledovat a jak je vyhodnocovat

Články budou vycházet obvykle jednou týdně. Budeme se snažit co nejvíce věcí ukazovat na reálném eshopu, který brzo spustíme pro potřeby testování Shopia a pro potřeby tohoto seriálu.
Pokud někoho z vás napadne další zajímavé téma, napište nám ho prosím na info@www.shopio.cz nebo do komentáře a my se je pokusíme zpracovat a přidat do tohoto seriálu. Pokud by se mezi vámi našel odborník na určitou oblast příbuznou s internetovým obchodováním a rád by přispěl svými znalostmi a zkušenostmi do tohoto seriálu, jeho pomoc jistě uvítáme.

Vydané články:

Cena

Jistě mnohé z Vás zajímá, jaká bude cenová politika Shopia.

Shopio bude dostupné ve dvou variantách – prodej licence a pronájem licence.

Cena licence bude 39.333 kč. Cena pronájmu licence bude 1.933 kč / měsíc + cena webhostingu. Prvních 11 licencí bude za zaváděcí cenu 33.333 kč. Všechny ceny jsou uváděny bez dph.

Budeme preferovat webhosting u Tojeono.cz. Bude na zákazníkovi, jak rozsáhlý e-shop
bude chtít provozovat a dle toho si vybere odpovídající hostingový tarif. Více o důvodech, proč jsme se rozhodli pro Tojeono.cz je popsáno na blogu Jakuba Mrozka.

Dále k minulému článku padl dotaz ohledně možnosti pořídit si design od Nuvia a případné partnerské ceny. Objednat si design od Nuvia samozřejmě bude možné. Co se týče případné ceny, domluvili jsme se s Nuviem, že bude ideální obracet se přímo na ně.

„Shopio termíny“

Kolem produktu Shopio panuje trochu tajemství ohledně jeho spuštění. Proto bychom rádi toto tajemství poodhalili a v tomto článku představili několik důležitých termínů.

Prvním důležitým termínem bude začátek seriálu „Jak prodávat na e-shopu“. V tomto seriálu popíšeme, jaké jsou nezbytné kroky pro to, jak začít prodávat na internetu, na co nezapomenout a případně čeho se vyvarovat. Tento seriál začneme psát od 1.4.2008 – není to apríl :).

Dalším důležitým termínem bude spuštění testovacího e-shopu. Bude se jednat o reálný e-shop zaměřený na repliky historických předmětů a dárky s historickou tématikou. Jeho spuštění je naplánováno na 28. 4. 2008.
Dopředu avizuji, že není naším cílem obchodovat na internetu. Chceme ale Shopio důkladně otestovat a nejlepší testování je vždy v reálném provozu. O tomto e-shopu budeme zveřejňovat maximum informací a budeme rádi, pokud nám k jeho funkčnostem sdělíte svoje názory, připomínky či nápad na zlepšení. Všem připomínkám se budeme věnovat, a pokud bude nápad užitečný i pro další případné uživatele, pokusíme se jej do Shopia zakomponovat.

Poměrně zásadním termínem bude 26. 5. 2008, kdy bude spuštěno veřejné demo Shopia. Tato verze již bude velice podobná první verzi Shopia. Opět budeme rádi, pokud nám sdělíte svoje názory či připomínky.

A konečně 21. 6. 2008 bude produkt Shopio: slavnostně uvolněn k prodeji zákazníkům.

Pokud tedy termíny shrnu:

  • 1. 4. 2008 – Začátek seriálu „Jak prodávat na e-shopu“
  • 28. 4. 2008 – Spuštění testovacího e-shopu
  • 26. 5. 2008 – Veřejná demoverze Shopia
  • 21. 6. 2008 – Uvolnění produktu k prodeji

Převzali jsme Shopio… , w3w.cz

Proč jsme tak učinili?

V rámci společnosti [w3w] jsme již delší dobu uvažovali o vývoji vlastního řešení kvalitního e-shopu. V průběhu mapování trhu se nám naskytla příležitost převzít vývoj velmi ambiciózního projektu Shopio zastřešeného Nuviem.

Po poměrně rychlém a bezproblémovém jednání jsme jako [w3w] převzali všechny aktivity týkající se Shopia a zahájili práce na jeho dalším rozvoji. Jsme si vědomi zodpovědnosti, která na nás s převzetím této očekávané aplikace padá. Doufáme, že se nám podaří Shopio dovést na pomyslný vrchol českých e-shopů. Věříme, že nám k tomu pomůže i tento blog, na němž vás budeme informovat o dopadech výše popsaných změn na vývoj Shopia a představíme důležité plánované termíny. Současně zde také také chceme informovat o postupu v jeho vývoji a popíšeme některé jeho funkční celky. Dostatek prostor také plánujeme nechat Vašim poznámkám či doporučením.

A kdo je vlastně [w3w]? I když jsme společnost mladá a na poli internetu méně známá, rozhodně nejsme „Mladá, dynamicky se rozvíjející, ryze česká firma, zabývající se tvorbou webových stránek„, v tom smyslu, jak je krásně popsáno na Plaváčkově blábolníku. Více si o nás můžete přečíst na našich stránkách – [w3w].