Co přináší Shopio 1.3?

Po několika měsících vývoje vychází Shopio v nové verzi 1.3, která přináší řadu nových nebo aktualizovaných funkcí a čerpá ze zkušeností a zpětné vazby od našich klientů. Verze je již nasazena na našem ukázkovém e-shopu, takže si ji můžete vyzkoušet v akci.

Jaké hlavní novinky vás této verzi čekají?

Šablona

Nová verze přináší novou responzivní šablonu optimalizovanou pro mobilní zařízení a zároveň umožňuje využít plný potenciál moderních prohlížečů a novinek v HTML5, které zpříjemní uživatelům práci např. při vyplňování formulářů. Šablona byla vytvořena tak, aby šla jednodušeji a tedy levněji přizpůsobit klientským designům.

Pohoda

Shopio umožňuje širší integraci s ERP systémem Stormware Pohoda. Můžete synchronizovat produkty a stavy zásob, přijaté objednávky, faktury nebo adresář zákazníků mezi Shopio a Pohodou. Pokud v Pohodě evidujete navíc např. kategorie, související zboží a obrázky, můžete okamžitě začít svoje produkty prodávat online. Případně přizpůsobíme chování tak, aby Vám vyhovovalo. Pokud máte jiný informační systém, nemějte obavy

– Shopio umíme naučit komunikovat s i s jinými informačními systémy.

Vodoznaky

Vaše unikátní, pracně nafocené fotografie jsou v bezpečí. Shopio se naučilo vkládat přes fotografie vodoznak – průsvitný obrázek, díky kterému vám fotky nikdo neukradne. Na požádání umíme také zabránit zobrazování fotografií z vašeho e-shopu na jiných stránkách (tzv. hotlinking).

Vylepšené XML feedy pro zboží

Aktualizovaná podpora exportu produktů pro zbožové vyhledávače Zboží.cz a Heuréku umožní zákazníkům snáze vyhledat vaše zboží a navštívit váš e-shop. Nově jsou podporovány např. tzv. kategorie Heuréky, které pomohou při párování vašich kategorií na e-shopu s kategoriemi na Heuréce. Feedy lze generovat v reálném čase, takže jsou vždy aktuální. Navíc je lze ochránit heslem před zneužitím konkurencí. V případě zájmu lze zbožový feed rozšířit o dostupnostní feed a napojení na Heuréka Košík. Podporován je i export produktů pro Google Nákupy. Díky novému způsobu generování fungují bez problému i pro desetitisíce položek – nemusíte se bát, že Shopio nebude stačit vašemu růstu. Na větší nárust položek je připravena i dynamická mapa webu pro vyhledavače (sitemap.xml).

Chytřejší vyhledávání

Vylepšeno bylo vyhledávání produktů i našeptávač. Pokud nejsou na hledanou frázi nalezeny žádné výsledky tak e-shop nabídne takové zboží, které se alespoň částečně s hledanou frází shoduje.

Pro e-shopy s velkou návštěvností, kde běžné hledání přestává dostačovat existuje řešení v podobě “Hledání na míru”, které funguje podobně jako Google a je schopné obsloužit i několik tisíc návštěvníků za den.

Dynamická správa obsahu

Nová verze umožňuje snadno upravit libovolný text na stránce včetně vlastních uživatelských překladů v případě jazykových verzí.

Přepracovaná platební brána

Brána pro platby kartou umožňuje opakovat placení, pokud se platba nezdaří. Zákazník tak může zkusit například jinou platební kartu, pokud má na jedné přečerpaný denní limit, nebo pokud se splete při zadávání údajů.

Možnost uživatelských CSS úprav

Pokud rozumíte CSS, máte přímo v administraci možnost upravit si stylování jednotlivých prvků. Drobnosti jako změna barvy nebo velikosti písma konkrétního prvku jsou tedy otázkou chvilky.

Další nové funkce v bodech:

  • Historie změn stavů objednávky. Je možné zobrazit kdo a kdy změnil stav objednávky. To využijete především, pokud spravujete eshop ve více lidech. U poznámek administrátorů je zobrazeno i přesné datum i čas vytvoření.
  • I neregistrovaný zákazník má možnost vidět aktuální stav svých objednávek. Postačí jen odkaz uvedený v potvrzovacím e-mailu.
  • Kromě souvisejících produktů (např. náhradní díly, nebo doplňky) je možné definovat i alternativní produkty (např. podobné dražší nebo levnější výrobky).
  • Možnost spravovat EAN kódy u produktů a variant a jejich promítnutí do zbožových vyhledávačů.
  • Možnost určit pobočku pro osobní odběr pro Zboží.cz dle dostupnosti produktu.
  • Datum dodání produktu nebo varianty. Pokud produkt není skladem, tak se zobrazí, kdy bude k dispozici. Informace je také promítnuta do zbožových vyhledávačů.
  • Drobné úpravy administrace, které vedou k lepší přehlednosti. Kromě rozdělení sekcí a seskupení formulářových polí administrátory potěší vylepšené vyhledávání.
  • Možnost vybrat výchozí řazení produktů (pro neparametrické vyhledávání)
  • Možnost změnit logo obchodu přímo z administrace.
  • Snadnější práce se stromem kategorií. Vybranou kategorii lze posunout před či za jinou kategorii včetně všech jejích potomků.
  • Úprava ochrany proti spamu.
  • Uprava práce s atributy “Akce, Novinky, Výprodej” + doplnění atributu “Doporučujeme”. Nyní se chovají jako standardní kategorie a je možné s nimi v rámci menu libovolně pracovat.
  • Vylepšení metadat pro Facebook.
  • Optimalizace rychlosti.
  • Řada oprav drobných chyb a nedostatků.

Věříme, že se vám nová verze Shopia bude líbit. Budeme rádi za vaše postřehy či připomínky.

Pěkné prázdniny!

3 thoughts on “Co přináší Shopio 1.3?

  1. Michal Janík napsal:

    Paráda chlapci, spousta nových věcí! Držím palce do dalšího vývoje!

    1. Michal Franěk napsal:

      Děkujeme, Michale :)

  2. Jiří Homola napsal:

    Super změny, které eshopaři využijí ke zkvalitnění svého e-shopu.

Napsat komentář: Jiří Homola Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Name *