Shopio Weblog

Jak vyvíjíme Shopio?

Tento příspěvek je trochu techničtějšího rázu, než je na našem blogu obvyklé. Rád bych vám v něm přiblížil některé zajímavé postupy, které používáme při vývoji Shopia.

Ilustrativní: Monitor s kódem

Práce na Shopiu je rozdělena na dvě části – práce na samotné platformě a práce na úpravách pro konkrétní zákazníky. Abychom mohli zákazníkům dodávat úpravy v odpovídajícím čase a za přijatelné ceny, potřebujeme mít pro úpravy stabilní základ, na který se můžeme spolehnout. Proto je pro nás kvalita základního kódu velmi důležitá.

Společné vlastnictví kódu

Pokud pracujete ve větší společnosti, určitě to znáte – kusy kódu, o kterých nikdo netuší jak fungují, a jejich úprava je za trest. Takové kusy kódu na Shopiu prakticky nemáme. Vzhledem k tomu, že w3w je velmi svobodná firma, tak potřebujeme, aby mohl kdokoli kdykoli pracovat na jakémkoli kusu kódu (někdo může být na cestách, nebo mít doma výpadek internetu a někdo ho musí zastoupit). Základním kamenem společného vlastnictví kódu jsou coding standards – tedy způsob formátování zdrojového kódu, pojmenovávání tříd, proměnných a souborů.

Nepoužíváme žádný ze zavedených coding standardů, ale pro naše potřeby jsme si upravili Zend coding standard tak, aby nám zbytečně nepřidělával práci, ale aby nám pomáhal. Při zavádění coding standardů je důležité, aby s jeho zavedením souhlasili všichni a byl výsledkem shody. Jedině v tom případě ho budou všichni svědomitě používat a bude přínosem. Nám se to podařilo, a tak dokonce často nastávají vtipné situace, kdy člověk najde chybu v kódu, udělá git blame a zjistí, že ji napsal sám. Po čase se totiž z pohledu do kódu prakticky nedá poznat, kdo ho napsal. A to je základ společného vlastnictví kódu.

Problém coding standardů je, že kontrolovat je nikoho nebaví. Je to otravná práce. Ale nebyli bychom vývojáři, kdybychom si nedokázali pomoct skriptem! Takže coding standardy za nás hlídá phpcs. Automatizované kontroly nasazujeme postupně, jak postupně opravujeme standardy. Pokud si na běžícím projektu vymyslíte standard a začnete ho kontrolovat pomocí phpcs, nejspíš to bude epic fail. Proč? Protože každé spuštění vrátí Found 1000 violations, too many violations. Je potřeba to dělat postupně od nejzásadnějších věcí, které dodržujete už teď a postupovat k detailům. A jednou za čas udělat big bang a přepsat něco napříč projektem. Za dobu, co nám phpcs běží, se počet pravidel poměrně dost rozrostl a myslím, že zachytí většinu běžných chyb.

Git

Před časem jsme celou naší codebase zmigrovali z SVN do gitu. Zpětně to bylo velmi dobré rozhodnutí, protože nám umožnilo zavést množství různých postupů, které nám pomáhají zlepšovat kvalitu kódu. Při vývoji Shopia používáme upravený Github workflow. Veškeré úpravy probíhají v oddělených větvích a poté jsou pomocí pullrequestů integrovány zpět do hlavní vývojové větve. Pullrequesty (PR), pokud nevíte o co se jedná, jsou vlastně požadavky na zaintergrování nějakého kódu. Vytvořením PR říkáme „žádám tě, abys kus kódu, který je ve větvi XY, přidal do větve ABC“. A to je přesně situace, kdy je ideální čas na code review.

Pullrequesty a Code review

Základní pravidlo: Nikdy si nikdo nemergne vlastní PR.

I kdyby to mělo být přejmenování jedné proměnné. Za každý kus kódu v hlavní vývojové větvi jsou tak vždy zodpovědní dva lidé – ten, kdo to vytvořil, a ten, kdo ho mergoval. Před mergnutím PR si tak dotyčný kód vždycky pořádně zkontroluje, když je za něj zodpovědný.

Prvním krokem review je kontrola samotného kódu – v rámci PR na Githubu je na to samostatná záložka, ve které jsou zobrazené změny v kódu, které PR přináší (diff). U menších změn většinou stačí změny v kódu jen přečíst a pro sebe si je vysvětlit. Tím člověk odhalí většinu zjevných chyb – špatně pojmenované třídy a proměnné, nesmyslné konstrukce atp. Jakmile při review narazím na něco, u čeho si řeknu „co vlastně tohle dělá?“, tak tomu dám chvilku, a pokud to nepochopím, tak přidávám komentář, že je třeba kód přejmenovat, přestrukturovat nebo aspoň doplnit komentář. Díky tomu se nám daří mít v hlavní větvi minimum kódu, který by byl nepochopitelný. A to nám dál pomáhá ve společném vlastnictví kódu.

Kontinuální integrace

Martin v rámci své bakalářky (doporučuji k přečtení) pro w3w zprovoznil CI server Jenkins, ten nám umožňuje automatické kontroly jak běžících projektů, tak vývojových větví. Pro každou větev beží v Jenkinsu build, který zkontroluje PHP/JS coding standardy, zkontroluje, jestli PHP/JS/twig/SASS neobsahuje syntaktické chyby (lint) a spustí testy. Nedávno jsme také zprovoznili přímé napojení na Github, takže se nám automaticky buildují pullrequesty a přes API se označují. Situace, kdy člověk pushne na Github, chvilku počká a u githubu se mu objeví zelená fajfka, že build proběhl bez chyb, je super!

Párové programování

Čas od času narazíme na problém, který je tak velký, že si s ním člověk láme hlavu a vůbec se nikam neposouvá. V praxi se ukázalo, že než se celý den trápit sám, tak se vyplatí pozvat kolegu, ať jde programovat se mnou.

Rozdíl mezi párovým programováním a „zeptáním se kolegy“ je zásadní. Ptát se jednou za čas není efektivní – kolegu rušíte z jiné práce, musí přerušit to co dělá, začít se soustředit na váš problém, pochopit ho a pak poradit. Při párovém programování si oba vyhradíme čas, ten kus kódu máme v hlavě a plně se soustředíme na to, co děláme.

Nestává se příliš často, že by výsledek rychleji hotový (když se sečtou hodiny obou vývojářů). Ale párové programování přináší jiné hodnoty než rychlost. Vyšší kvalitu kódu, skutečně „společné“ vlastnictví kódu a je to vlastně i teambuilding.

Pokud jste ještě párové programování nezkoušeli, určitě mu dejte šanci. V práci, na Code Retreatu, nebo zajděte na Coding Dojo. Nebo si něco naprogramujte pro zábavu u jednoho PC s kamarádem.

WF

Pokud jste až doteď znali všechny použité zkratky, tak tuhle asi přeci jen neznáte. Za magickou zkratkou WF se skrývá Wopruz Faktor.

Jako každá aplikace, která má za sebou nějakou historii, i Shopio má části, které jsou méně kvalitní než jiné. Protože v rámci zákaznických úprav zasahujeme často do spousty míst kódu, stane se, že je třeba něco upravit i v těch „ošklivějších“ končinách. A podle toho, jak moc „ošklivý“ ten kód je, tak vysoký je Wopruz Faktor, který je úpravě přiřazený. Wopruz Faktor tedy udává, jak moc se nikomu do dané úpravy nechce („protože to bude wopruz“). Pozor aby nedošlo ke zmatení. WF není to samé jako splácení technologického dluhu. Má mnohem blíž spíš ke zvyšování developer experience (z frameworků DX prosazuje nejvíc asi Symfony).

Dobrou zprávou je, že snižování WF je jednou z priorit během rozvoje Shopia. I během nejnabitějších měsíců věnujeme alespoň několik hodin snižování WF. Za poslední rok jsme udělali v tomto ohledu dost práce a vymetli jsme i ta nejzatuchlejší místa, takže nám teď vývoj dělá o dost větší radost.

Přístup managementu, důraz na kvalitu kódu, svědomité splácení technologického dluhu a zlepšování developer experience je podle mého jednou ze zásadních výhod práce ve w3w.

Možná to vypadá, že se w3w stará víc o vývojáře než o klienty. Ale opak je pravdou. Protože většinu úprav účtujeme hodinově podle reálné náročnosti, tak má snížení WF přímý vliv na výslednou cenu (a termín). Rozdíl mezi „to bude wopruz na celé odpoledne a dneska se mi do toho už nechce (4 h)“ a „to bude celkem snadný, udělám to večer (1 h)“ může být výsledkem jedné nebo dvou hodin snižování WF.

Jak nám to funguje?

Nemůžu mluvit za ostatní, ale z technického pohledu vývoj Shopia funguje skvěle. Především společné vlastnictví kódu nám umožňuje si vzájemně pomáhat a sdílení kódu člověka obohacuje. Tu člověk objeví zajímavou konstrukci, jindy zas elegantní řešení složitého problému. Code review mě donutil víc přemýšlet nad kvalitou kódu a DX už během psaní. Poskytuje také určitou jistotu v tom, že se do produkce nedostane nějaká hloupá chyba z nepozornosti.

Co se chystá?

Nejžhavější věc na Shopiu je momentálně nová šablonovací vrstva, která by měla umožnit grafikům mnohem širší možnosti, co se úprav designu týče. A také nová serverová infrastruktura, díky které se nám otevírá možnost používat nové zajímavé nástroje (redis, fronty, replikované databáze a další). Myslím, že příští rok bude pro rozvoj Shopia velmi zásadní a posune ho hodně dopředu.

Říkáte si teď v duchu, že byste chtěli také programovat takhle? Nebo si říkáte, jak můžeme fungovat bez [doplňte skvělý nástroj pro týmový vývoj]? Dejte nám vědět na info@www.shopio.cz. Neustále hledáme nové posily do týmu a rádi se něco nového naučíme.

Shopio se přestěhovalo

Drazí klienti, přátelé a kamarádi,

rádi bychom vás informovali o změně našich kanceláří, která se odehrála o tomto víkendu (31.5. – 1.6. 2014).

Jeremenkova 9, nové kanceláře w3w

Od pondělka již nás naleznete na nové adrese:

w3w, s.r.o.
Jeremenkova 9/411
Praha 4, 147 00

Nestěhovali jsme se daleko – jen o pár set metrů níže blíže k Dvorcům – na hlavní ulici Jeremenkovu. Najdete nás v druhém patře žlutobílého domu naproti koupelnovému studiu Ptáček.

Pokud byste nás v našich kancelářích chtěli navštívit, rádi vás uvidíme.

Co přináší Shopio 1.3?

Po několika měsících vývoje vychází Shopio v nové verzi 1.3, která přináší řadu nových nebo aktualizovaných funkcí a čerpá ze zkušeností a zpětné vazby od našich klientů. Verze je již nasazena na našem ukázkovém e-shopu, takže si ji můžete vyzkoušet v akci.

Jaké hlavní novinky vás této verzi čekají?

Šablona

Nová verze přináší novou responzivní šablonu optimalizovanou pro mobilní zařízení a zároveň umožňuje využít plný potenciál moderních prohlížečů a novinek v HTML5, které zpříjemní uživatelům práci např. při vyplňování formulářů. Šablona byla vytvořena tak, aby šla jednodušeji a tedy levněji přizpůsobit klientským designům.

Pohoda

Shopio umožňuje širší integraci s ERP systémem Stormware Pohoda. Můžete synchronizovat produkty a stavy zásob, přijaté objednávky, faktury nebo adresář zákazníků mezi Shopio a Pohodou. Pokud v Pohodě evidujete navíc např. kategorie, související zboží a obrázky, můžete okamžitě začít svoje produkty prodávat online. Případně přizpůsobíme chování tak, aby Vám vyhovovalo. Pokud máte jiný informační systém, nemějte obavy

– Shopio umíme naučit komunikovat s i s jinými informačními systémy.

Vodoznaky

Vaše unikátní, pracně nafocené fotografie jsou v bezpečí. Shopio se naučilo vkládat přes fotografie vodoznak – průsvitný obrázek, díky kterému vám fotky nikdo neukradne. Na požádání umíme také zabránit zobrazování fotografií z vašeho e-shopu na jiných stránkách (tzv. hotlinking).

Vylepšené XML feedy pro zboží

Aktualizovaná podpora exportu produktů pro zbožové vyhledávače Zboží.cz a Heuréku umožní zákazníkům snáze vyhledat vaše zboží a navštívit váš e-shop. Nově jsou podporovány např. tzv. kategorie Heuréky, které pomohou při párování vašich kategorií na e-shopu s kategoriemi na Heuréce. Feedy lze generovat v reálném čase, takže jsou vždy aktuální. Navíc je lze ochránit heslem před zneužitím konkurencí. V případě zájmu lze zbožový feed rozšířit o dostupnostní feed a napojení na Heuréka Košík. Podporován je i export produktů pro Google Nákupy. Díky novému způsobu generování fungují bez problému i pro desetitisíce položek – nemusíte se bát, že Shopio nebude stačit vašemu růstu. Na větší nárust položek je připravena i dynamická mapa webu pro vyhledavače (sitemap.xml).

Chytřejší vyhledávání

Vylepšeno bylo vyhledávání produktů i našeptávač. Pokud nejsou na hledanou frázi nalezeny žádné výsledky tak e-shop nabídne takové zboží, které se alespoň částečně s hledanou frází shoduje.

Pro e-shopy s velkou návštěvností, kde běžné hledání přestává dostačovat existuje řešení v podobě “Hledání na míru”, které funguje podobně jako Google a je schopné obsloužit i několik tisíc návštěvníků za den.

Dynamická správa obsahu

Nová verze umožňuje snadno upravit libovolný text na stránce včetně vlastních uživatelských překladů v případě jazykových verzí.

Přepracovaná platební brána

Brána pro platby kartou umožňuje opakovat placení, pokud se platba nezdaří. Zákazník tak může zkusit například jinou platební kartu, pokud má na jedné přečerpaný denní limit, nebo pokud se splete při zadávání údajů.

Možnost uživatelských CSS úprav

Pokud rozumíte CSS, máte přímo v administraci možnost upravit si stylování jednotlivých prvků. Drobnosti jako změna barvy nebo velikosti písma konkrétního prvku jsou tedy otázkou chvilky.

Další nové funkce v bodech:

  • Historie změn stavů objednávky. Je možné zobrazit kdo a kdy změnil stav objednávky. To využijete především, pokud spravujete eshop ve více lidech. U poznámek administrátorů je zobrazeno i přesné datum i čas vytvoření.
  • I neregistrovaný zákazník má možnost vidět aktuální stav svých objednávek. Postačí jen odkaz uvedený v potvrzovacím e-mailu.
  • Kromě souvisejících produktů (např. náhradní díly, nebo doplňky) je možné definovat i alternativní produkty (např. podobné dražší nebo levnější výrobky).
  • Možnost spravovat EAN kódy u produktů a variant a jejich promítnutí do zbožových vyhledávačů.
  • Možnost určit pobočku pro osobní odběr pro Zboží.cz dle dostupnosti produktu.
  • Datum dodání produktu nebo varianty. Pokud produkt není skladem, tak se zobrazí, kdy bude k dispozici. Informace je také promítnuta do zbožových vyhledávačů.
  • Drobné úpravy administrace, které vedou k lepší přehlednosti. Kromě rozdělení sekcí a seskupení formulářových polí administrátory potěší vylepšené vyhledávání.
  • Možnost vybrat výchozí řazení produktů (pro neparametrické vyhledávání)
  • Možnost změnit logo obchodu přímo z administrace.
  • Snadnější práce se stromem kategorií. Vybranou kategorii lze posunout před či za jinou kategorii včetně všech jejích potomků.
  • Úprava ochrany proti spamu.
  • Uprava práce s atributy “Akce, Novinky, Výprodej” + doplnění atributu “Doporučujeme”. Nyní se chovají jako standardní kategorie a je možné s nimi v rámci menu libovolně pracovat.
  • Vylepšení metadat pro Facebook.
  • Optimalizace rychlosti.
  • Řada oprav drobných chyb a nedostatků.

Věříme, že se vám nová verze Shopia bude líbit. Budeme rádi za vaše postřehy či připomínky.

Pěkné prázdniny!

Shopiu je pět!

Drazí klienti, přátelé a kamarádi,

je to tady, Shopiu je letos pět let. Pět je první kulaté výročí. A kulaté výročí by se nemělo odbýt jen nějakou rychlou gratulací, chtělo by to nějaký pěkný dárek. Naštěstí jeden takový máme – Nový (responsivní) kabátek spolu se spoustou dalších změn, které Shopiu pomohou lépe prodávat. To ho totiž baví ze všeho nejvíce.

Nový kabátek vám představíme na počátku příštího týdne přímo na ukázkové verzi e-shopu: demo.www.shopio.cz spolu s dalšími úpravami a změnami.

Užijte si víkend a když si vzpomenete, připijte Shopiu na zdraví.

Školení Google Analytics od Medio Akademie

Školení od Honzy Tichého z Medio nebylo moje první školení týkající se Google Analytics. To první jsem ovšem absolvoval asi před pěti lety a to je v internetovém světě poměrně vzdálená historie. S Honzou se už nějaký čas známe. Dopředu jsem tedy věděl, že GA rozumí tak jako málokdo a navíc to dokáže dobře vysvětlit nám, kteří takoví machři nejsme. Na školení jsem proto vyrazil s tím, že si ověřím, jestli Google Analytics používám správně a dozvím se jak využívat více možností možností, které mi tento neustále zlepšovaný nástroj nabízí…

A Honza splnil mé očekávání. Jeho způsob prezentace je velmi uvolněný, přirozený, takže si vlastně ani nepřijdete jako na „školení“, ale spíše na přátelském posezení s kolegy. Honza ale v tomto přátelském duchu dokáže v rámci jednodenního školení probrat poměrně obsáhlý nástroj velmi podrobně. Celé školení prokládá užitečnými tipy a příklady řešení problémů, se kterými se uživatel GA může setkávat. Jako příklad uvedu riziko nesprávného nastavení měření webu v rámci účtů a profilů. Fakt, že není dobré spojovat pod jedním účtem více samostatných webů, se ukázal jako nový pro poměrně dost účastníků školení. Velkou část školení pak Honza věnoval analýze konverzí a atribucí, což je nutnost pro vyhodnocování kampaní a výkonu komerčních webů, zejména e-shopů a je potřeba ji dělat správně.

Přestože jsem se ve většině probírané „látky“ celkem orientoval, považuji toto školení za velmi přínosné. Srovnal jsem si v hlavě některé pojmy, dozvěděl se řadu nových tipů a odnesl si spoustu nápadů.

V bodech vypíchnu pár zajímavých tipů:

  • Používejte filtry v rámci profilů. Jejich správné nastavení vám dokáže připravit reálnější data pro budoucí práci.
  • Filtrované profily se dají dobře využít pro zpřístupnění statistik pouze určité části vašeho webu (např. vašim affiliate partnerům).
  • Tagujme co jde. Každý externí odkaz my měl být označen pomocí UTM (utm_source , utm_medium, utm_campaign, …).
  • Nastavme si měřící kód Universal Analytics už nyní a sbírejme data pro budoucí využití.
  • Limit 25 účtů na jeden e-mail se dá řešit tak, že si účet založím jinde a předám si administrátorská práva.
  • Používejme upravený kód, který (mimo jiné) rozpozná české vyhledávače.

Honzovo školení mohu rozhodně doporučit každému, kdo to s Google Analytics myslí vážně, zejména pak všem provozovatelům e-shopů a komerčních webů.

Bonus pro naše klienty

S Mediem jsme pro naše klienty domluvili 20% slevu na všechna školení Medio Akademie. Provozujete-li e-shop na Shopiu máte o školení zájem, napište nám a dozvíte se jak slevu zajistit. Neprovozujete-li, začněte :)

Shopio na VŠE

Shopio se v zimním semestru 2012/13 účastnilo výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Konkrétně v rámci předmětu 4IT325 – Podnikání a obchodování na Internetu.

Čtyřčlenné týmy studentů měly k dispozici nejnovější verzi Shopia, kde si vyzkoušeli nastavení a naplnění e-shopu všemi potřebnými daty – produkty, obsahovými stránkami a dalšími. Důležitou částí bylo nastavení měření návštěvnosti a sledování objednávek přes Google Analytics. Nastavení napojení na GA je zahrnuto v základní verzi Shopia a z uživatelského hlediska je velmi jednoduché na nastavení.

Když byl e-shop připraven pro nakupování, vytvářeli studenti fiktivní objednávky a zkoumali, co vše mohou o návštěvnících zjistit pomocí Google Analytics. Využití Shopia bylo studenty i vyučujícími hodnoceno jako velmi úspěšné.

„Systém Shopio poskytuje studentům našeho kurzu možnost si prakticky vyzkoušet poznatky získané v rámci přednášené problematiky. Studenti se v prvé řadě dozví širší teoretické principy a modely podnikání a obchodování na Internetu, a dále se podrobněji seznámí s různými odvětvími internetového trhu. Posléze s využitím systému Shopio aplikují poznatky v rámci založení konkrétního elektronického obchodu a související případové studie. Během minulého semestru vznikla široká škála projektů, mezi nimi například obchod s originálními ping-pongovými p (Pokračování textu…)

Shopio podporuje Movember

Od prvního listopadu necháváme naše drsné tváře zarůstat něčím výjimečným. Něčím, co v sobě spojuje eleganci dávných věků, jemnost gentlemanů a dobrosrdečnost východoněmeckých turistů – elegantním knírkem.

Mnozí se budou ptát proč, mnozí budou znát Movember. I náš tým (tedy ta část, které to prošlo doma) se letos rozhodl přidat k této lehce provokativní, ale bohulibé aktivitě a získat nějaké prostředky pro Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ. Přidejte se k nám – knírkem či příspěvkem :{

Balík Na poštu v praxi

Náš klient Pavel Světlík z internetového obchodu Léky na internetu (dále jako LNI.cz) se s námi podělil o zajímavá čísla týkající se změn v objednávkách po zavedení služby České pošty Balík Na poštu. Srovnáváme data za poměrně krátké období (březen a květen), musíme je tedy brát s rezervou. Věříme, že i tak bude tento článek přínosem pro všechny, kteří zavedení služby Balík Na poštu zvažují.

Porovnání objednávek realizovaných v období březen 2012 a květen 2012 po zavedení služby Balík Na poštu a Balík Do ruky na LNI.CZ

  • Po zavedení služby Balík Na poštu a Balík Do ruky došlo k nárůstu celkového počtu objednávek o 6 % a průměrná cena objednávky se zvýšila o 8% v daném období.
    Aktualizováno: Tato čísla však nemusí přímo souviset s implementací služby, jak upozorňuje Martin Snížek v komentáři níže.
  • Počet objednávek expedovaných prostřednictvím České pošty narostl o 13% na úkor objednávek expedovaných přepravní službou GLS (o 3,40 % méně) a osobních odběrů.

Možné důvody:

Výsledkem dříve provedeného průzkumu bylo zjištění, že zákazníci využívající služeb České pošty ve většině případů nakonec vyzvedávají zásilku na poště a obchodní balík jim není z nějakého důvodu doručen. Je možné, že právě proto volí raději službu Balík Na poštu.

Pro mnoho zákazníků, kteří řeší choulostivé zdravotní problémy, o kterých se nechtějí zmiňovat svým blízkým, je možnost vyzvedávat si zásilku na pobočce pošty výhodou.

Porovnání všech objednávek realizovaných před a po zavedení služby České Pošty Balík Do ruky a Balík Na poštu na LNI.CZ

Nárůst počtu objednávek expedovaných českou poštou

  • Zákazníci více využívají službu Balík Na poštu oproti Balík Do ruky
  • Výhody služby Balík Na Poštu:
    • nižší cena (jen o 10,-Kč)
    • možnost vyzvednout si zásilku i na jiné poště než v bydlišti
    • informace zasláním SMS o expedici a termínu doručení

Způsob platby

  • Jak ukazuje graf porovnání způsobu platby, zákazníci po zavedení služby Balík Do ruky a Balík Na poštu upřednostňují platbu pomocí platební karty (platba on-line nebo platba na účet předem) z důvodu nižších nákladů za poštovné.
  • Cena za dobírku = 36,-Kč
  • Cena za přepravu GLS nebo Balík Na poštu = 93,- Kč
  • Cena za přepravu Balík Do ruky = 103,- Kč

Registrace nových zákazníků

  • Zavedení služby Balík Do ruky a Balík Na poštu znamenalo více objednávek provedených registrovanými zákazníky. Sledované období je však velmi krátké a těžko soudit, zda zavedení služby bude mít vliv na skladbu zákazníků a bude nakupovat více registrovaných zákazníků

Další informace:

  • Služba Balík na Poštu byla na internetovém obchodě lekynainternetu.cz zavedena v dubnu 2012.
  • Více informací o dopravách a platbách LNI.cz můžete nalézt přímo na jejich stránkách.

Závěr

Z takto krátkého výzkumu nelze dělat jednoznačné závěry. Zdá se však, že pro internetovou lékárnu Léky na internetu bylo zavedení služby Balík Na poštu krok správným směrem.

Máte dotazy nebo další zkušenosti se zavedením této služby? Podělte se o ně s námi v komentářích.